Kurs dla osób, ktore rozpoczynają własną działalność gospodarczą i chcą same prowadzić książkę przychodów i rozchodów.
Najczęstszą formą rozliczeń podatkowych dla małych firm Podatkowa Księga Przychodów
i Rozchodów, w skrócie KPiR. Przedsiębiorcy najmniejszych firm korzystają z programów do księgowości online,
które znacznie ułatwiają prowadzenie ewidencji księgowej.
W Centrum Kształcenia Zacisze, na kursie Księgowość z elementami KPiR, nauczymy Państwa jak powinna być prawidłowo prowadzona Księga Przychodów i Rozchodów.
Czym jest Księga Przychodów i Rozchodów?
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów jest prostą i przejrzystą ewidencją, w której zapisywane są zdarzenia gospodarcze następujące w firmie – przychody i koszty. KPiR jest podstawą pozwalającą wyliczać zaliczki na podatek dochodowy dla firm korzystających
z zasad ogólnych lub podatku liniowego.
W KPiR zapisywane są daty, w których nastąpiły przychody i koszty, ich opisy, kwoty oraz komentarze i uwagi. Każde zdarzenie gospodarcze ma swój numer porządkowy. Ewidencja zawiera także sumy wszystkich przychodów i kosztów z danego okresu.
Księgę Przychodów i Rozchodów, czyli tzw. uproszczoną księgowość, mogą prowadzić jednoosobowi przedsiębiorcy, którzy:
- korzystają z opodatkowania na zasadach ogólnych lub z podatku liniowego,
jednocześnie spełniają status małego podatnika, tzn. wysokość ich przychodu wraz z podatkiem VAT nie przekroczyła
w poprzednim roku podatkowym 1,2 mln euro.
1.Poznawanie zasad i podstaw prawnych prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów
- zasady prowadzenia KPiR
- metoda kasowa i memoriałowa
- inne formy opodatkowania
2.Koszty i przychody związane z działalnością gospodarczą
- koszty w rozumieniu prawa podatkowego
- przychody w rozumieniu prawa podatkowego
3.Środki trwałe w firmie
- pojęcie i definicja opisujące znaczenie środków trwałych
- amortyzacja środków trwałych i metody jej wyliczania
- ewidencjonowanie środków trwałych i wyposażenia
- ćwiczenia dotyczące klasyfikacji środków trwałych i wyliczania amortyzacji
4.Samochód w firmie
- wykorzystywanie samochodu prywatnego do celów służbowych
- ewidencja stanu przebiegu pojazdów
- rozliczanie kosztów związanych z użytkowaniem samochodu prywatnego do celów służbowych
5.Pracownik w firmie
- obowiązki pracodawcy wobec ZUS
- obowiązki pracodawcy wobec US
- wynagrodzenie pracownicze
- umowy cywilno-prawne
- świadczenia na rzecz pracowników
6.Inne koszty związane z działalnością firmy
- podróże służbowe
- koszty reprezentacji i reklamy
- pozostałe koszty działalności
7.Przychody z działalności gospodarczej
- przychody ze sprzedaży i inne przychody
- ustalanie wyników finansowych i zobowiązań podatkowych
8.Podatek VAT
- ewidencja podatku naliczonego
- ewidencja podatku należnego
- metody rozliczeń podatku z US