Do obowiązków przyszłego pracownika należeć będzie:
- Rejestracja pacjentów zgłaszających się do poradni osobiście, telefonicznie, pisemnie oraz elektronicznie;
- Wypełnianie indywidualnej dokumentacji medycznej w części dot. nanoszenia danych osobowych umożliwiających identyfikację pacjenta oraz włączenie do historii choroby przedstawionych odpowiednich dokumentów wymaganych przez aktualnie obowiązujące przepisy;
- Kodowanie świadczeń;
- Nadzór nad obiegiem i przechowywaniem dokumentów;
- Wprowadzanie danych do systemu informatycznego oraz baz danych;
- Informowanie pacjentów o aktualnej ofercie, rodzajach i warunkach udzielanych świadczeń;
- Stała współpraca z Działem Sprzedaży Usług Medycznych i Statystyki;
- Kurs ma za zadanie przygotować kursanta do prawidłowego wykonywania obowiązków pracownicz w sposób zorganizowany i ergonomiczny.
I. ORGANIZACJA PRACY W REJESTRACJI I OBSŁUGA PACJENTA
a) Organizacja pracy według zasady Eisenhowera
b) Radzenie sobie ze stresem w pracy rejestratorki medycznej
c) Zasady obsługi pacjenta
d) Umiejętność aktywnego słuchania pacjenta
e) Asertywne zachowanie wobec pacjenta
f) Efektywna komunikacja z „trudnym pacjentem”
II. PROWADZENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
a) Prawidłowe prowadzenie dokumentacji medycznej
b) Przechowywanie dokumentacji medycznej
c) Zgoda pacjenta na udzielanie świadczeń medycznych
d) Udostępnianie dokumentacji medycznej
e) Dokumentacja medyczna – w formie elektronicznej
e) Błędy w dokumentacji medycznej i odpowiedzialność prawna
f) Zasady rejestracji medycznej i wypisy dla pacjentów
g) Prawa i obowiązki rejestratorki medycznej
h) Wzory dokumentacji medycznej
III TEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI I PROMOCJI ZDROWIA
a) Podstawowe pojęcia w edukacji zdrowotnej
b) Modele edukacji zdrowotnej
c) Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
d) Promocja zdrowia - definicje, geneza, modele i strategia działania